Fırat Kalkınma Ajansı ve Arapgir Belediyesi 6-9 Mart tarihleri arasında Japonya’da düzenlenecek olan 43. Foodex 2018 Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarına katılacak.
Arapgir Belediyesi ve Fırat Kalkınma Ajansı işbirliğiyle gerçekleştirilecek olan tanıtım etkinliğinde, son yıllarda kırsal kalkınmada bir model olabilecek şekilde üretimine ağırlık verilerek ticarileştirilen Arapgir Mor Reyhan’ından üretilen çay, reçel ve baharat başta olmak üzere coğrafi işaret belgeli diğer yöresel ürünlerin uluslararası pazara açılması hedefleniyor.
Fırat Kalkınma Ajansı tarafından yapılan açıklamada, fuarın öneminden bahsedilerek, “Bu yıl 43’üncüsü düzenlenecek olan fuarın seçilmesinde, gıda ihtiyacının sadece yüzde 40’ını kendisi karşılayabilen ve bu nedenle yılda yaklaşık 80 milyar dolar tutarında gıda ithalatı yapan 128 milyon nüfuslu Japonya’da düzenlenmesi, aynı zamanda bitki çayları ve baharat kullanımın yaygın olduğu bölge ülkeleri gıda pazarına da hitap eden bir özellik taşıması yer almaktadır” denildi.
Başkan Cömertoğlu; “Belediye olarak yaptığımız faaliyetlerle geçmişte Arapgir Köhnü Üzümü, 2017 yılında ise Arapgir Mor Reyhanı coğrafi işaretli ürün olarak tescillenmiş ve bu başarısıyla üretim arttırılarak ürünler çeşitlendirilmiştir. Arapgir Mor Reyhanı, Reyhan Çayı, Reçeli, Baharatı gibi ürünler haline getirilerek ekonomiye kazandırılmıştır. Bu kazanımla Arapgir ve Malatya sınırlarını aşan ürünümüz, ilçemizin gözbebeği Ülke genelinde tanınır hale gelmiştir. Fırat Kalkınma Ajansı ile birlikte yaptığımız çalışmayla Japonya’da gerçekleşecek olan Foodex 2018 Uluslararası Fuarına katılacağız. Bu fuar bizim Dünya’ya açılmamızı sağlayacak, Arapgir ismini Mor Reyhan’ın vesilesiyle Dünya’ya duyurmuş olacağız. Bu anlamda emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.
2017 yılında 77 ülke ve bölgeden bin 303’ü Japon, bin 979’u yabancı olmak üzere 3 bin 282 firmanın katıldığı fuarı yaklaşık 82 bin 434 kişi ziyaret etmişti.